reklama

Keď na teba stará vrieska...

Už niekoľko týždňov sa na obrazovke objavujú reklamné spoty propagujúce inzertný portál bazar.sk. Nemám nič proti inzercii, no niektoré reklamné spoty ma naozaj zarazili, ba priam ma iritujú. Nuž, musím uznať, že autor týchto spotov zrejme dosiahol to, čo potreboval. Je to totiž jedna z mála reklám, ktorú som si v poslednej dobe všimla. Ja nie som človek riadiaci sa reklamami,  hoci určite niektoré fungujú aj podvedome. A je mi jasné, že aj zlá reklama je reklama a že aj negatívne emócie dokážu zaujať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Vo všeobecnosti platí, že reklama by mala byť etická, vtipná, inteligentná. Reklama má mnoho definícií, jedna z nich hovorí, že je upozornením verejnosti na určitý výrobok alebo službu s cieľom prinútiť adresáta k nákupu alebo investícií. Spravidla ide o platený oznam so zreteľnou presvedčovacou, prehovárajúcou a ovplyvňujúcou funkciou. Nič zložité, definícia hovorí len o tom, čo je cieľom reklamy - nákup spotrebiteľa

Keď však na mňa milé malé chlapčiatko skríkne slogan :" Keď na teba stará vrieska, zober ju na bazar.sk" nevyvolalo to vo mne naozaj žiadne pozitívne emócie, skôr naopak a verte ani nepresvedčilo k nákupu, presvedčovaciu funkciu tu malo zohrať dieťa, čo obyčajne celkom dobre funguje, malé dieťa snáď v každom vyvolá pozitívne emócie. Hoci nie som matka, naozaj by sa mi nepáčilo, aby ma niekedy moje dieťa sťaby manželku, matku, ženu vnímalo ako nejakú „starú". Aby ma tak akékoľvek dieťa oslovovalo ba priam aby sme ho tak učili, že je to v poriadku. Nepáčilo by sa mi to ani v prípade, žeby som mala 90 rokov, aby ma vnímali ako tú starú. Nie starú pani. Ale jednoducho...tá stará. Deti sledujú televíziu, ak nesedia pri počítači, takže takéto slogany si jednoducho osvoja. A ešte jeden vydarený: „Tablet hoc aj od Čaučeska, nájdeš ho na na bazar.sk. Veď preboha, kto to bol Nicolae Ceauşescu? Vedia autori spotu vôbec? Jasné, oni mu poslovenčia meno a je to vybavené. Asi som z iného sveta, ale ja by som svoje dieťa na takúto reklamu teda neprepožičala...a myslite si, čo chcete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A pritom dokázali vytvoriť aj milé spoty, napríklad:

„Škodovečka hezká česká, nájdeš ju na bazar.sk". alebo „Havko, čo mu každý tlieska, nájdeš ho na bazar.sk." Sú milé a použité slová sa hodia do detských úst. Akoby sa naozaj strácala etika a základné ľudské hodnoty z nášho života, úcta k ľuďom...to ma mrzí...

Kornélia Obžerová Királyová

Kornélia Obžerová Királyová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek citlivo vnímajúci nespravodlivosť tohto sveta. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu